تبلیغات
مهتاب نو - رازهای شادکامی
سلام به( مهتاب نو )وبلاگ خودتون خوش اومدین

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

رازهای شادکامی

رازهای شادكامی

نكته هایی برای تبدیل رمزهای كسل كننده به شادترین لحظات
لبخند زذن ساده باعث می شود 43ماهیچه در صورت منبسط و منقبض شود.در نتیجه فعل و انفعالات مغز تغییر پیدا می كند و روحیه شادمانی و نشاط در شما ایجاد می شود.
حتما تا به حال برای شما پیش امده كه ......
ادامه ...

  1. رازهای شادكامی
  2. نكته هایی برای تبدیل رمزهای كسل كننده به شادترین لحظات
  3. لبخند زذن ساده باعث می شود 43ماهیچه در صورت منبسط و منقبض شود.در نتیجه فعل و انفعالات مغز تغییر پیدا می كند و روحیه شادمانی و نشاط در شما ایجاد می شود.
  4. حتما تا به حال برای شما پیش امده كه از صبح كه از خواب بیدار می شوید خیلی پكر و دلتنگ و بی حوصله باشید.این روزها واقعا روزهای وحشتناكی هستند همه چیز خسته كننده و كسل كننده است و انگار همه چیز علیه شما پیش می رود.در چنین روزهایی شما احتمالا آن طور كه باید برای شادی و سر حالی خودتان تلاش نكرده اید مثلا كوچك ترین كار برای تقویت روحیه لبخند زذن است.آیا شما در چنین حالاتی این را امتحان كرده اید یا اینكه اصولا معتقدید در اوج خستگی وكسلی لبخند فایده ای ندارد و دردی را درمان نمی كند .برای مقابله با این روزهای كسالت اور توصیه می كنیم تا مدتی راه های پیشنهادی ما را امتحان كنید .مطمئن باشید دیگر روزهای كسالت بار و خسته كننده را نخواهید دید.
  5. 1-لبخند بزنید
  6. در راه رسیدن به محل كار لبخند بزنید و هر كس را كه می بینید بگویید صبح بخیر.بله به تمام كسانی كه از كنار شما رد می شوند لبخند بزنید و سلام و صبح بخیر بگویید.به این فكر نكنید كه مردم به عقل شما شك می كنند.
  7. محققان دانشگاه میشیگان معتقدند همین لبخند زدن ساده سبب می شود 34 ماهیچه در صورت شما منبسط و منقبض می شود در نتیجه فعل و انفعالاتی در مغز شما تغییر پیدا میكند و روحیه شادمانی و نشاط در شما ایجاد می شود.حتی اگر لبخندتان در ابتدا مصنوعی باشد به زودی طبیعی می شود. علاوه بر این لبخند مسری است و شما می توانید با یك لبخند ساده آن را به تمام همكاران و دوستان خود سرایت دهیدو نشاط و روحیه را به ان ها هم هدیه كنید.
  8. 2-زیر افتاب بنشینید
  9. روزهای افتابی سعی كنید در افتاب بنشینید و استراحت كنید.نمی دانید نورخورشید چقدر مفید و مقوی و انرژی زا است برای این كه حوصله تان سر نرود می توانید هنگام افتاب گرفتن روزنامه یا مجله بخوانید.از نظر علمی ثابت شده است حتی در روزهای سرد زمستانی هم نشستن در افتاب بسیار مفید است.روانشناسان دانشگاه ییل معتقدند حداقل 30 دقیقه نشستن در افتاب ارامش و روحیه بالایی به فرد می دهد و افسردگی و بی حالی را رفع می كند.انها همچنین معتقدند قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش انتقال دهنده های پیام عصبی از جمله سرتونین در مغز می شود كه افزایش این هورمون باعث بالا رفتن سطح روحیه و شادی می شود .در زمستان افتاب ظهر بهترین شادمانی را برای شما پدید می اورد ولی در روزهای گرم تابستان افتاب صبحگاهی بهترین شادمانی و نشاط را به شما می دهد.
  10. 3-عسل بخورید
  11. عسل بخورید تنها یا با چیزهای دیگر مثل چای.دكتر واریتمن مدیر مركز تحقیقات سلامت میت می گوید كربوهیدرات سطح سرتونین را افزایش می دهد و باعث خوشنودی و ارامش در فرد می شود.البته تمام كربوهیدرات ها این خاصیت را ندارند اگر نوعی ماده غذایی كه دارای كربوهیدرات است چربی داشته باشد این خاصیت كربوهیدرات ها را خنثی می كند.به طور مثال در بستنی كه شیر و شكر ان حاوی كربوهیدرات است چربی شیر مانع اثر این خاصیت كربو هیدرات ها می شود. همچنین اگر ماده غذایی حاوی كربوهیدرات پروتین نیز داشته باشد اسید امینه موجود در پروتین همچنین تقویت روحیه شما را به تاخیر می اندازد.پس برای اینكه سرور و شادمانی در دلتان بار دهد بهتر است از مواد غذایی دارای كربوهیدرات زیاد و كم چربی و پروتین استفاده كنید.مواردی مانند قند شكر سیب زمینی و یك قاشق عسل مرغوب.
  12. 4-یك لیوان آب خنك
  13. هر وقت احساس خستگی یا كسلی كردید یك لیوان بزرگ اب بنوشید.با توجه به اینكه 60 درصد بدن انسان از آب تشكیل شده است و حتی 75 درصد بافت مغز آب است عجیب نیست كه با كمبود آب در بدن احساس سر درد سر گیجه و بی حالی به شخص دست دهد.حداقل روزی 8 لیوان مایعات مصرف كنید البته همه نوشیدنی ها خاصیت آب را ندارندمثلا كافئین ادرار اور است و با مصرف آن بدن آب بیشتری را از دست می دهد . بعضی نوشیدنی ها هم كه دارای سدیم هستند ذخیره آب بدن را تا حد زیادی مصرف می كنند.پس بهترین گزینه در نوشیدنی ها آب است.
  14. 5-جوراب ظخیم بپوشید
  15. برای اینكه احساس ارامش درونی كنید جوراب های ظخیم بپوشید و دست هایتان را دور یك فنجان چای داغ حلقه كنید. اگر تا به حال به ماساژ درمانی رفته باشید  
  16.  حتما دیده اید كه ان ها دست ها و پاهای شما را با جوراب و دستكش های گرم می پوشانند مدیران كلینیك ایمنی شناسی دانشگاه اموری معتقدند دست و پای گرم رابطه بسیار نزدیكی با ارامش و نشاط درونی دارند.مطالعات و تحقیقاتی كه در دانشگاه هاروارد انجام شد نشان می دهد كه افراد ارام و با نشاط دست و پای گرمی دارند.حالا جوراب های ظخیمتان را كه ته كمد انداخته اید دربیاورید و بپوشید اگر به اینه نگاه كنید حتما لبخند زیبایی را روی لبانتان خواهید دید.
  17. 6-كاكائوی داغ نوشیدنی نشاط آور
  18. برای رهایی از كسالت بعد از ظهر ها یك لیوان كاكائوی داغ بنوشید.دكتر آلن هایریش معتقد است شكلات یك نوع ماده غذایی بسیار مقوی و انرژی زا است زیرا سرشار است از موادی كه بر روی فعل و انفعالات مغز تاثیر می گذارد و تقویت روحیه را سبب می شود.یكی از مواد موجود در كاكائو كافئین است كه منبعی غنی از انرژی به شمار می اید ماده بعدی اندورفین است كه درد را تسكین می دهد.همچنین مواد و دانه هایی شبه مخدر كه در كافئین است هم خواص ارام بخشی دارند و و هم احساس سرمستی را به ارمغان می اورد.اما چنانچه خوردن موادی مثل كاكائو كه كالری بسیار بالایی دارند به هر دلیلی برایتان مضر است یا دوست نداریئ حتی نفس كشیدن در بخاری كه از كاكائوی داغ بر می خیزد نیز شما را مسرور و شادمان می كند. دكتر هایریش می گوید استنشاق بوی مطلوب مانند بوی شكلات هم در تقویت روحیه شما موثر است و هم عطر شور و شوق و مسرت را در وجودتان می پروراند.
  19. 7-تلویزیون ها خاموش
  20. هر وقت كه می توانید آخر هفته یا حتی روزی یك ساعت تلویزیون را خاموش كنید و به جای آن سر گرمی های دیگر را امتحان كنید و با خانواده خوش بگزرانید .خاموشی تلویزیون برای همه افراد خانواده مفید است.تحقیق بررسی های تكمیلی در این باره نشان می دهد بعد از تماشای برخی تبلیغات و پیام های بازرگانی از تلویزیون بچه ها حالت افسردگی و عصبی پیدا می كنند. با خاموش كردن تلویزیون شما وقت بیشتری دارید تا ارزش محبت و زندگی واقعی را درك كنید و به دیگران نیز هدیه دهید هر چند وقت یكبار كنترل تلویزیون را جایی مخفی كنید تا به همراه افراد خانواده از زندگی لذت ببرید.
  21. 8-به یوگا بپردازید
  22. روی پاهایتان بایستید شانه ها پایین انگشتان دست را به هم بند كنید و دست ها را رو به بالا بكشید كف دستهایتان رو به سقف باشد.پاها را به زمین فشار دهید و در همین حالت 10 مرتبه نفس عمیق بكشید یوگا نه تنها روح شما را تسكین می بخشد بلكه شادابی و طراوت را نیز به شما ارزانی می كند.
  23. 9-خاطرات شیرین را مرور كنید
  24. برای شارژ شدن و انرژی گرفتن روی میز كارتان یكی از عكس های زیبا و به یاد ماندنی خانوادگی كه خاطرات خوشی را برایتان تد اعی می كند بگذارید.دكتر جودی وایسر مدیر مركز عكس درمانی در ونكوور می گوید خیره شدن به یك عكس باعث می شود هوشیاری شخص به سمت آن موقعیت زیبا و جذاب حركت كند و احساس هیبنوتیزم دست می دهد و احساس كند در آن فضا و زمان است .دكتر دیود كراس نویسنده كتاب عكس درمانی و سلامت روحی هم معتقد است دیدن عكس های به یاد ماندنی ناراحتی و افسردگی را از بین می برد و روحیه و نشاط را جایگزین می كند بنابراین تعدادی عكس خانوادگی كه شما را به یاد خاطرات زیبا می اندازد را انتخاب كنید و به همراه داشته باشید .یكی را روی میز كارتان بگزارید یكی را در كیف دستی و بقیه را هر جای دیگری كه فكر می كنید احتیاج به تقویت روحیه و انرژی دارد.
  25. 10-اخم ها باز
  26. همیشه خون گرم و مهربان و خوش خلق باشید .دوستانه برخورد كردن حتی وقتی ناراحت و عصبانی هستید لذت از زندگی و احساس خوشبختی را افزایش می دهد در این خصوص مطالعه ای در دانشگاه فارست روی دانشجویلن انجام شد و نتیجه این شد كه دانشجویان درونگرا و گوشه گیر و هم دانشجویان برون گرا و شاداب بعد از  این كه با هم صمیمی شدند و رفتارشان دوستانه و خون گرم شد هر دو گروه احساس شادمانی و مسرت كردند و هیچكام دیگر غمگین و ناراحت نبودند.  

درباره وبلاگ

((سلام ))

برای بهتر شدن این وبلاگ
نظر بدید
مدیر وبلاگ : مهتاب نو

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان

ساعت فلش برای وبلاگ و سایت